EFFECTIEVE CRISISCOMMUNICATIEKAN HET VERSCHIL MAKEN

EFFECTIEVE CRISISCOMMUNICATIE KAN HET VERSCHIL MAKEN

Crisissituaties via communicatie beheersbaar maken

Ben jij klaar voor een crisis? Als jouw organisatie onverhoopt iets overkomt, weet je dan welke stappen je het beste kunt ondernemen? Een crisis is niet alleen een bedreiging, maar ook een kans. Als je maar gedegen en effectief inzet op crisiscommunicatie. Met de juiste communicatie zijn crisissituaties beheersbaar te maken.

Onze manier om crisiscommunicatie in te zetten

De juiste voorbereiding
De voorbereiding voor crisiscommunicatie kun je het beste uitvoeren in een situatie zónder crisis. Wij bereiden je voor met een goed plan van aanpak. Hierin analyseren wij samen scenario’s en werken deze uit. We starten met het opzetten van een crisisstructuur en een analyse van de stakeholders, om vervolgens een plan van aanpak op te stellen.

In actie tijdens een communicatiecrisis
Het is nodig: communiceren tijdens een crisis. We maken een omgevingsanalyse (door Monalyse), een concreet strategisch advies en een plan van aanpak voor de situatie. We stellen een projectteam samen. Je kunt 24 uur per dag beschikken over een vaste sparringpartner met een kritische blik.

Evaluatie van de crisis
Voor de nodige nazorg en om te werken aan eventueel herstel van vertrouwen besteden wij de nodige tijd aan de evaluatie. Voor effectieve communicatie op de korte én langere termijn. Borging is een belangrijk onderdeel van deze fase.

Ons team voor de aanpak van een crisis

Ons team voor de aanpak van een crisis
Ons team voor de aanpak van een crisis
Ons team voor de aanpak van een crisis
Ons team voor de aanpak van een crisis
Ons team voor de aanpak van een crisis

Contact met qlant

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen vóór, tijdens en na crisissituaties? Neem dan contact met ons op! Via 0314 - 39 19 39 of via welkom@qlant.nl