Over ons

Van zolderkamer tot uit de kluiten gewassen fullservice merkbureau; in het kort is dat het verhaal van qlant. We groeiden flink en zijn nog lang niet uitgegroeid.

qlant startte in 2006. We moesten wel. Bij onze toenmalige klanten merkten we namelijk steeds vaker dat de identiteit van hun merken niet overeenkwam met het gewenste imago. Dat moest en kon anders. Door op een andere manier te kijken naar strategische en creatieve marketing- en communicatie, met het merkimago als uitgangspunt. qlant imagobouwers was geboren.

De q in qlant

De q in qlant. Best een bijzondere letter. Een vooral spannender dan de Hollandse K. Voor René, oprichter van qlant, was het in 2006 een logische keuze om zijn nieuwe bedrijfsnaam met een q te schrijven. Want hij ziet de dingen nu eenmaal net even anders dan anders. Dus wanneer elke dag in het teken staat van klanten vinden en klanten binden, klanten inspireren en klanten verrassen, dan is die q opeens heel vanzelfsprekend. Zeker als je wilt laten zien dat je het anders doet: creatiever, eigenzinniger en soms zelfs eigenwijzer. Daarom dus de q in qlant. Qool toch?

Zo zien wij dat

Wij geloven in de kracht van unieke merken. Sterker nog, wij zijn ervan overtuigd dat elk merk het in zich heeft zó onderscheidend te zijn, dat groei vanzelf volgt. Maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf. Want wie je bent of waar je voor staat, is nog lang niet hoe anderen je zien.

Imago gaat soms over heel kleine dingen. Een vraag via de mail die je niet op tijd beantwoordt, of een medewerker die je klant niet met een glimlach te woord staat. Zonder het weten doet dat afbreuk aan het imago van je onderneming en je merk. Maar veel vaker nog is het veel lastiger om te benoemen waarom het imago niet strookt met de identiteit. En dat is precies waar qlant zo goed in is. We analyseren, creëren en ontwikkelen merkimago’s en laten die vervolgens groeien en bloeien.

Thijs

Vormgeven zit in mijn DNA!

Mijn creatieve DNA en mijn opgebouwde expertise kan ik perfect loslaten op onze opdrachtgevers. Met passie help ik merken hun boodschap over te brengen door middel van creatieve en effectieve ontwerpen. Van de meest uiteenlopende on- en offline middelen tot ludieke campagnes en nieuwe concepten die aanspreken en een blijvende indruk op jouw doelgroep maken!

Samenwerkwijze

We zijn gek met onze klanten. Die hele grote, die over de grens actief zijn, maar net zo goed ook de wat kleinere, die lokaal of landelijk aan de weg timmeren met hun merk. Wie het ook zijn en wat ze ook doen, we werken met iedereen op dezelfde vrije, creatieve en persoonlijke wijze samen. Met de nodige humor als het even kan. Want samenwerken moet vooral leuk zijn, toch?

Het bouwen van merkimago’s is een serieuze zaak. Maar we maken het niet moeilijker dan het is. We zijn praktisch en hands-on. Gaan makkelijk de diepte in en komen snel met prikkelende oplossingen waarmee jouw merk direct een boost krijgt. Met dank aan ons team van jonge honden en ervaren rotten, die hun kennis en kunde graag met je delen en voor je inzetten.

dit is ons team

onze waarden

Wie je bent, wat je doet en wat dat betekent voor jouw klanten, kun je samenvatten in kernwaarden en merkwaarden.

Kernwaarden zeggen iets over de kern van je organisatie, de identiteit en cultuur. Merkwaarden gaan over de waarde van je merk. Wat het voordeel is dat jouw merk biedt aan je klanten. De kernwaarden en merkwaarden van qlant spreken voor zich...

Onze kernwaarden

  • Plezier, samenwerken en respect

  • Nieuwsgierig, lerend en met open vizier

  • Creatief, effectief en doelgericht

Onze merkwaarden

  • Inspirerend

    “We brengen je merk verder met verrassende inzichten en oplossingen”

  • Daadkrachtig

    “We schrijven geen vuistdikke rapporten, maar gaan direct pragmatisch aan de slag.”

  • Open

    “We zijn altijd eerlijk tegen elkaar. Afspraak is afspraak”

  • Resultaatgericht

    “Je mag ons afrekenen op het effect en de impact van ons werk.”

Zullen we samen iets opbouwen?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons