Zichtbaarheid campagne die iedereen in beweging brengt

Sport-ID is het sportbedrijf van de Gemeente Doetinchem. De gemeente wil een actieve leefstijl bevorderen onder alle inwoners.

Sport-ID ontwikkelt daarom activiteiten en programma’s die sport, bewegen, welzijn en een gezonde leefstijl van de inwoners van de gemeente Doetinchem stimuleren.

De vraag vanuit Sport-ID

Na de introductie van het vernieuwde sportbedrijf in de regio wordt het tijd om te zorgen voor een optimale zichtbaarheid. Dit bij de verschillende doelgroepen; van scholieren en verenigingen tot senioren. Zo willen we Sport-ID als merk nog meer onder de aandacht te brengen. Met een sterke, ludieke boodschap die aanzet om verder te kijken. Een boodschap die ook mensen aanspreekt die nu nog niet actief met sport en/of bewegen bezig zijn.

Onze oplossing

In een duidelijk concept ontwikkelden we: ‘Hoe zie jij jezelf door een sportbril?’ als uitnodigende vraag. Dit samen met een mix van bekende en minder bekende Doetinchemmers die de diverse doelgroepen aanspreken. Van Bennie Jolink, Siem de Jong en Alexander Büttner tot de wethouder van Sport en de kinderburgemeester. Allemaal in combinatie met hun eigen sportieve passie.

De campagne loopt een heel jaar; van een teaser via social media op Blue Monday tot meerdere weken zichtbaarheid rondom en in de stad. Van content via socials en events tot verrassingsacties direct bij de doelgroep.

Het resultaat

Meer dan 100% unieke bezoekers extra via de website in de eerste maanden. Met een groot bereik van de sportbril campagnepagina. We brengen de doelgroep letterlijk in beweging, samen met de marketing van het sportbedrijf. De komende maanden gaat de campagne steeds inhoudelijker communiceren richting de verschillende doelgroepen. Niemand in Doetinchem kan meer om Sport-ID heen bewegen!

cases

Zullen we samen iets opbouwen?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons