Intensief communiceren voor meer resultaat en inzicht

  

Je doelgroep krijgt dagelijks een bombardement aan reclameprikkels over zich heen. Ze zien het vaak al niet eens meer omdat iedereen onderhand wel een ingebouwde filter heeft.

Juist dat maakt het ontwikkelen van gerichte communicatiecampagnes zo belangrijk. Omdat je daarmee een korte periode intensiever communiceert en daarmee een veel grotere kans hebt om toch de aandacht op je te vestigen. qlant weet hoe!

Meten is weten

Een campagne kan volledig online en offline verlopen, eventueel aangevuld met events op locatie. Het ligt eraan wat je wilt bereiken en wat je aanbiedt. Een campagne levert niet alleen meer resultaat op. Je leert er ook van. Als je goed meet, zie je waar je doelgroep wel of niet op reageert en welke uitingen veel of weinig effect hebben. Uit een goede campagne haal je inzichten waarmee je je totale communicatie sterker en effectiever maakt.
 

Aelbers online marketing campagne
Sport-ID Naamsbekendheid campagne

De qlant-benadering

  

Vanuit een sterk concept zetten we je product, dienst of merk tijdens een korte periode extra in de schijnwerpers.

We ontleden de doelgroep en bepalen de beste middelen- en mediamix om volop aandacht te genereren. Een campagne ontwikkeld door qlant kan zowel ludiek als informatief zijn, maar is altijd aansprekend met een opvallende tone-of-voice en onderscheidende look & feel.

Veel gestelde vragen

1. Waarom heb ik een campagne nodig als ik al regelmatig communiceer?

Omdat een campagne in een korte periode de communicatiefrequentie verhoogt, waardoor je door de natuurlijke ‘reclamefilter’ van je doelgroep heen breekt. Zo vergroot je je zichtbaarheid en je impact.

2. Wat levert een campagne op naast meer zichtbaarheid?

Een campagne geeft je waardevolle inzichten: je leert precies welke boodschap, vorm en middelen het beste werken voor jouw doelgroep. Die learnings kun je meenemen in al je communicatie maar natuurlijk ook in de andere onderdelen van je marketing mix.

3. Hoe bepalen jullie welke middelen in de campagne worden ingezet?

We analyseren de doelgroep, doelen en context en kiezen vervolgens de mix van online, offline die de meeste kans op resultaat biedt. Gericht, doordacht en nooit standaard.

4. Ontwikkelen jullie ook campagnes die volledig online zijn?

Ja. Van social media advertising tot e-mailfunnels en contentreeksen: een campagne kan volledig digitaal uitgevoerd worden. Maar kan ook gecombineerd worden met offline middelen voor extra effect.

5. Hoe meten jullie het effect van een campagne?

We kijken naar relevante KPI’s zoals bereik, interactie, conversie en respons op specifieke uitingen. Deze data vormen de basis om bij te sturen en om toekomstige communicatie sterker te maken.

6. Kan een campagne ook ludiek of juist informatief zijn?

Dat is mogelijk. De tone-of-voice en stijl van de campagne sluiten altijd aan bij je merk en je doelgroep. Creatief waar het kan, informatief waar het moet, maar altijd onderscheidend.

7. Wat maakt een qlant-campagne anders dan ‘gewoon wat advertenties’?

Een qlant-campagne begint altijd bij een sterk concept. We vergroten de aandacht, versterken je merk en creëren momentum met strategie, creativiteit en meetbare resultaten als basis.

Ook de ambitie om verder te groeien?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons