Intensief communiceren voor meer resultaat en inzicht
Juist dat maakt het ontwikkelen van gerichte communicatiecampagnes zo belangrijk. Omdat je daarmee een korte periode intensiever communiceert en daarmee een veel grotere kans hebt om toch de aandacht op je te vestigen. qlant weet hoe!
Een campagne kan volledig online en offline verlopen, eventueel aangevuld met events op locatie. Het ligt eraan wat je wilt bereiken en wat je aanbiedt. Een campagne levert niet alleen meer resultaat op. Je leert er ook van. Als je goed meet, zie je waar je doelgroep wel of niet op reageert en welke uitingen veel of weinig effect hebben. Uit een goede campagne haal je inzichten waarmee je je totale communicatie sterker en effectiever maakt.
We ontleden de doelgroep en bepalen de beste middelen- en mediamix om volop aandacht te genereren. Een campagne ontwikkeld door qlant kan zowel ludiek als informatief zijn, maar is altijd aansprekend met een opvallende tone-of-voice en onderscheidende look & feel.
Omdat een campagne in een korte periode de communicatiefrequentie verhoogt, waardoor je door de natuurlijke ‘reclamefilter’ van je doelgroep heen breekt. Zo vergroot je je zichtbaarheid en je impact.
Een campagne geeft je waardevolle inzichten: je leert precies welke boodschap, vorm en middelen het beste werken voor jouw doelgroep. Die learnings kun je meenemen in al je communicatie maar natuurlijk ook in de andere onderdelen van je marketing mix.
We analyseren de doelgroep, doelen en context en kiezen vervolgens de mix van online, offline die de meeste kans op resultaat biedt. Gericht, doordacht en nooit standaard.
Ja. Van social media advertising tot e-mailfunnels en contentreeksen: een campagne kan volledig digitaal uitgevoerd worden. Maar kan ook gecombineerd worden met offline middelen voor extra effect.
We kijken naar relevante KPI’s zoals bereik, interactie, conversie en respons op specifieke uitingen. Deze data vormen de basis om bij te sturen en om toekomstige communicatie sterker te maken.
Dat is mogelijk. De tone-of-voice en stijl van de campagne sluiten altijd aan bij je merk en je doelgroep. Creatief waar het kan, informatief waar het moet, maar altijd onderscheidend.
Een qlant-campagne begint altijd bij een sterk concept. We vergroten de aandacht, versterken je merk en creëren momentum met strategie, creativiteit en meetbare resultaten als basis.
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.