Alpina Group. Een fusie van twee sterke merken in de financiële wereld: Heilbron Groep en Voogd & Voogd Groep. Heilbron Groep heeft van huis uit een breed netwerk voor alle soorten verzekeringen aangevuld met hypotheken, pensioenen, makelaardij en een eigen arbodienst. Voogd & Voogd Groep is sterk in het indirecte kanaal met zo’n 3.200 externe adviseurs, heeft een krachtig IT-gedreven serviceplatform en is een ijzersterke volmachtpartij. De kracht van samen!
Door de fusie is er een nieuwe organisatie en een nieuw merk ontstaan met een geheel eigen identiteit. Wat houdt dit merk in? En hoe verhoudt het merk zich ten opzichte van de concurrentie door de nieuwe positie die Alpina zich verworven heeft? En tot slot: hoe laden we dit merk, zowel intern als extern? Samen op weg naar de top in de financiële wereld!
Dat kan alleen als iedereen hetzelfde verhaal vertelt over waar het merk Alpina voor staat, wat ze doet en wat haar zo uniek maakt. Samen met de interne en corporate communicatieverantwoordelijken van Alpina zijn we op reis gegaan. De wereld van de financiële dienstverlening is volop in beweging. Er is veel concurrentie en bijna elke dag worden er nieuwe producten en diensten ontwikkeld die zakelijke en particuliere klanten nog meer financiële zekerheid geven. Middels een benchmark hebben we de markt inzichtelijk gemaakt en begint tegelijkertijd het positioneren van de organisatie en het merk. Daarnaast zijn we aan de slag gegaan met het verder uitwerken van het nieuwe logo en huisstijl tot het verankeren van de kern- en merkwaarden, het DNA.
Met als eindbestemming een uitgebreid brandbook – oftewel merkverhaal – met daarin de missie, visie en kern- en merkwaarden en ambities uitgeschreven, het onderscheidende vermogen door vertaald in een pay-off, aangevuld met een tone-of-voice en een visuele doorvertaling. Een compleet document dat als basis voor alle uitingen van Alpina heeft gediend. De weg maak je samen, door gewoon te gaan!
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.