De Vijverhof klaarstomen voor de toekomst

Een magazine als teaser voor een nieuw tijdperk van wonen, welzijn en verbinding

De Vijverhof beschikt over ongeveer 140 verpleeghuisplaatsen voor intensieve zorg en ondersteunende behandeling. Samen met de 425 huurwoningen, waarin zo’n 600 mensen wonen, vormen zij een hechte gemeenschap met voor ieder wat wils. Met 300 medewerkers, zo’n 280 vrijwilligers en talloze betrokken familieleden en mantelzorgers, zijn ze een gemeenschap van ongeveer 2000 mensen. Een plek waar mensen elkaar kennen en steunen – een vertrouwde, veilige omgeving waarin iedereen zich zo goed mogelijk thuis voelt.

Vraag van de klant

De Vijverhof is al jaren een gewaardeerde opdrachtgever van qlant. Twee keer per jaar maken we samen het bewonersmagazine Spraakwater. Deze editie was nét even anders. Want: De Vijverhof is klaar voor de toekomst – en daar hoort een nieuwe visie, missie én positionering bij. De Vijverhof NEXT. Een complete vernieuwingsslag, met als kern: van zorg naar leven. Met het magazine als eerste tastbare vertaling van deze koersverandering.

Onze aanpak

Samen met het team van De Vijverhof doken we in de nieuwe strategie en ‘NEXT’-filosofie. We stelden ons één vraag centraal: hoe laten we bewoners, medewerkers, vrijwilligers én partners voelen wat De Vijverhof wil zijn? Het resultaat: een glossy magazine vol échte verhalen. Van bewoners, medewerkers en mantelzorgers. Van architect tot vrijwilliger. Allemaal mensen die meebouwen aan een toekomst waarin niet de zorg, maar het leven centraal staat.

Wij zorgden voor:

  • Creatieve vertaling van strategie naar magazine
    Wat betekent “het is fijn om hier te zijn” in de praktijk? We maakten het concreet in interviews, rubrieken, fotografie en tone of voice.
  • Contentstrategie met opbouw
    Van introductie van NEXT en visie op community care, tot persoonlijke verhalen die raken. We zorgden voor een vloeiende lijn door het magazine.
  • Beeld, tekst en vormgeving
    Alles in één hand: wij interviewden, schreven en maakten de vormgeving in lijn met het vertrouwde Spraakwater-gevoel – én met de nieuwe visie in ons achterhoofd.

Het resultaat

Een magazine dat niet alleen informeert, maar uitnodigt. Om mee te denken, te dromen én te doen. Spraakwater voorjaar 2025 is de teaser van NEXT. Lezers maken kennis met het nieuwe woonzorgconcept, de plannen voor de nieuwbouw en de gedachte achter ‘leven in een gemeenschap’. Met oog voor ontmoeting, persoonlijke verhalen en het leven van alledag. En misschien wel het belangrijkste: het magazine maakt nieuwsgierig. Naar wat er komen gaat.

Wat qlant deed

  • Contentstrategie
  • Interviews en tekstproductie
  • Fotografie, beeldselectie en vormgeving
  • Projectcoördinatie en eindredactie
  • Meedenken op strategisch niveau

Ook de ambitie om verder te groeien?

qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.

mail ons