We drinken het vaak zonder erbij stil te staan: frisdrank, sapjes, energiedrank. Vooral wanneer we dorst hebben, grijpen we al snel naar iets zoets. Met als gevolg dat we ongemerkt veel suiker en calorieën binnenkrijgen.
De Achterhoekse Waterweek is in het leven geroepen om dat patroon te doorbreken. Acht gemeenten slaan de handen ineen om inwoners – van jong tot oud – bewust te maken van een gezondere keuze: water.
Hoe zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk inwoners, scholen en organisaties niet alleen bewust worden, maar ook daadwerkelijk meedoen?
Een campagne die informeert én activeert. Die laagdrempelig is, maar toch uitdaagt. En die verschillende doelgroepen op een passende manier bereikt.
Samen met JOGG Achterhoek (Jongeren Op Gezond Gewicht), Sport-ID en de acht Achterhoekse Gemeenten ontwikkelden we een campagne die draait om één heldere uitdaging: 7 dagen lang kiezen voor water, thee of zwarte koffie zonder suiker. Geen ingewikkelde regels, maar een duidelijke en haalbare challenge.
De kracht zit in de combinatie van middelen en momenten. De campagne is opgebouwd in twee fases:
In zeven dagen tijd zetten we samen een beweging in gang. Een beweging richting bewustere keuzes. Steeds meer inwoners ervaren dat water drinken niet alleen gezonder is, maar ook verrassend makkelijk. Door te informeren én uit te dagen, ontstaat gedragsverandering die verder gaat dan die ene week. De Achterhoekse Waterweek laat zien: kleine keuzes kunnen een groot verschil maken.
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.