Tibach (Technisch Innovatie Bureau Achterhoek) opereert vanuit Ulft door oplossingen te vinden voor technische, ecologische en maatschappelijke vraagstukken. Denk aan het bestrijden van de woekerende Japanse duizendknoop (JDK) door bevriezing. De sterke wortelstokken en stengels van deze plant verdringen inheemse plantensoorten en kunnen schade toebrengen aan gebouwen, leidingen en wegen. Jaarlijks besteden gemeenten, waterschappen en provincies veel tijd, geld en energie aan het bestrijden van de JDK. En dat effectief resultaat. Maar… deze ongewenste plant gaat ten onder aan de vrieslansen van Tibach!
Hoe vergroten wij onze naamsbekendheid als relatief nieuwe organisatie? Hoe maken wij de markt bekend met onze methode van bevriezen, die volledig nieuw ontwikkeld is? Voor een nieuwe methode is vertrouwen nodig. Tibach heeft een milieuvriendelijke en gepatenteerde methode ontwikkeld in samenwerking met Wageningen University & Research. Aan Qlant de uitdaging om dit op een heldere manier in middelen om te zetten.
Wie is Tibach en waar staan zij voor? We zijn gestart met marktonderzoek om inzicht te krijgen in de doelgroep, de concurrentie en de trends in de branche. Dit helpt bij het ontwikkelen van hun marketingstrategie. Een sterke merkidentiteit zorgt vervolgens voor herkenning en bekendheid bij het publiek. Daarvoor ontwikkelden wij een logo, huisstijl, verkoopmateriaal en een website. De volgende stap is herkenbare content om te verspreiden. We hebben middelen ontwikkeld om de problematiek van de JDK te laten zien en hoe je dit kan oplossen. We laten ook de extra voordelen zien van deze methode, bijvoorbeeld dat afvoeren niet nodig is en het bodemleven behouden blijft. Dat kan heel mooi via een animatie en infographic. Omdat één behandeling voldoende is, maakt dat ook de efficiency en dus het kostenplaatje inzichtelijk voor het publiek. Deze content is verspreid via verschillende kanalen, zoals de website, sociale media en via presentaties en beurzen.
Door een effectieve strategie, creatieve campagnes en analyses te combineren, konden we de naamsbekendheid van Tibach vergroten en positieve resultaten behalen. Dit heeft geleid tot meer verkeer op de website, een toename van likes en volgers op de socials, alsook uitnodigingen om hun verhaal te komen vertellen bij gemeentes en overheden. Dit leidde tot concrete opdrachten voor Tibach. En dit leidt weer tot mooie verhalen van ambassadeurs die weer getoond kunnen worden. De cirkel is rond!
qlant bouwt sterke merken. Voor elke onderneming, instelling of organisatie die snapt dat identiteit is wat je bent en imago is wat je verdient. Iets voor jou? Laten we dan samen iets opbouwen. We maken graag kennis.